1. Ce se intampla cu Cetelem? Va disparea din Romania?

Incepand cu 1 martie 2018 Cetelem IFN SA devine banca comerciala BNP Paribas Personal Finance SA Paris Sucursala Bucuresti. Trecerea la noua forma juridica s-a realizat printr-un proces de fuziune transfrontaliera intre Cetelem Romania si banca mama BNP Paribas Personal Finance. La finalul acestui process, BNP Paribas Personal Finance - Sucursala Bucuresti va prelua toata activitatea Cetelem IFN SA, inclusiv contractele de credit in desfasurare. Contractele preluate de noua entitate nu vor se vor schimba si nu va fi necesara resemnarea lor.
2. De ce ati initiat acest proces de transformare? De ce era el necesar?

Procesul de fuziune transfrontaliera face parte din decizia strategica a grupului BNP Paribas de a reorganiza activitatea in Europa Centrala si de Est, de a imbunatati operatiunile si de a uniformiza produsele si procesele astfel incat un client Cetelem / BNP Paribas Personal Finance sa poata beneficia de aceleasi produse si servicii inovatoare in toata regiunea.
3. Cand se va finaliza acest proces de transformare?

Procesul de transformare se va finaliza la 28 februarie 2018; noua sucursala devenind operationala incepand cu 1 martie 2018.
4. Ce se intampla cu contractul meu de credit?

Contractul dumneavoastra de credit, deja semnat, nu se va schimba. El va fi preluat in totalitate de noua sucursala bancara – BNP Paribas Personal Finance Paris SA Sucursala Bucuresti. Raman neschimbate: durata contractului, numarul de rate pana la finalizare, rata lunara, data scadentei, modalitatile de plata si locatiile unde se pot achita ratele lunare.

5. Va trebui sa semnez din nou contractul de credit?

Nu, contractele deja semnate, vor fi preluate in totalitate de noua sucursala bancara – BNP Paribas Personal Finance Paris Sucursala Bucuresti – si nu va fi necesara resemnarea lor. Ele vor fi in continuare valabile si isi pastreaza termenii si conditiile deja agreati.

6. Voi avea noi dobanzi si comisioane?

Nu, nu veti avea dobanzi si comisioane noi. Dobanzile si comisioanele inscrise in contract nu se vor modifica ca urmare a acestei transformari.

7. Ce se intampla cu cardul de credit pe care il detin? Mai este valabil?

Cardul dumneavoastra de credit isi va pastra perioada de valabilitate si va putea fi folosit, in aceleasi conditii ca si pana acum, pentru plati la comercianti – in magazine sau online-, retrageri de numerar de la bancomat sau pentru a transfera bani in alte conturi personale. Perioada de valabilitate inscrisa pe fata cardului si se mentine.

8. Ce se intampla cu produsele de asigurare detinute?

Produsele de asigurare detinute de tine isi pastreaza termenii si conditiile deja agreate si nu vor suferi nici o modificare.

9. Cat trebuie sa platesc acum?

Intrucat contractele sunt preluate in totalitate de noua sucursala bancara, costurile deja agreate nu se vor schimba – valoarea ratei ramane neschimbata, data scadentei si modalitatile de plata la fel. Pentru creditele de nevoi personale si creditele auto valoarea lunara ramane cea mentionata in contract.

Pentru cardurile de credit se mentine aceeasi rata a dobanzii si acelasi nivel al comisioanelor, valoarea lunara de plata depinde in continuare de volumul tranzactionat lunar de dumneavoastra. Verificati ca si pana acum extrasul lunar pentru informatii privind minimul lunar de plata.

10. Cand se emite extrasul pentru cardul de credit?

Ca si pana acum extrasul lunar se va emite in data de 15 a fiecarei luni, daca ziua de 15 este o zi lucratoare, sau in ultima zi lucratoare anterioara acesteia.
Vei fi informat in continuare despre emiterea extrasului de credit prin SMS si e-mail, iar extrasul va fi in continuare disponibil in aplicatia ClientCetelem.

11. Cum pot plati ratele?

Pentru plata ratelor raman in continuare disponibile aceleasi metode de plata.

12. Unde pot plati ratele?

Va puteti plati ratele in aceleasi locuri ca si pana acum. O lista complete a punctelor de incasare a ratelor o gasiti pe site-ul www.cetelem.ro.

13. Cum va pot gasi acum in magazine sau online?

Denumirea comerciala, marca si semnele utilizate pana acum nu se vor schimba – in magazine si online ne veti recunoaste dupa aceeasi denumire si aceeasi atitudine prietenoasa, aceeasi deschidere ca si pana acum. Site-ul companiei va ramane: www.cetelem.ro. La fel aplicatia ClientCetelem va fi disponibila in continuare si veti putea acessa contul personal in acelasi mod pe baza CNPului si a parolei unice primite.
Ce schimbam este denumirea juridica de pe contractele semnate dupa 1 Martie si alte documente oficiale.
La fel incepand cu 1 Martie pe OP-uri vei completa aceasta noua denumire. De la 1 Martie pe OP-uri trebuie sa scrii: BNP Paribas Personal Finance SA Paris Sucursala Bucuresti

14. Cum se va modifica procedura de solicitare si acordare a unui credit? Va trebui sa aduc adeverinte suplimentare de venit si documente suplimentare?

Procesul de acrodare nu se va modifica ca urmare a transformarii Cetelem IFN in BNP Paribas Personal Finance SA. Ne vom pastra aceeasi deschidere catre clienti ca si pana in prezent, iar documentatia de credit nu se va schimba – nu solicitam adeverinte sau documente in plus ca urmarea a transformarii in sucursala bancara. Pentru documentele specifice fiecarui produs de creditare va trebui sa iei legatura cu colegii nostri, ofiteri de credit ,in magazine,Informatii despre fiecare produs de creditare gasesti la biroul de credit din magazine.

15. Introduceti si alte produse de creditare – credit ipoteca / imobiliare?

In perioada imediat urmatoare produsele oferite de noi nu vor suferi modificari – vom oferi in continuare produsele financiare cunoscute - card de credit, credit de nevoi personale si creditul pentru refinantare, credit auto. Nu vom introduce produse de creditare noi precum creditul de nevoi personale garantat cu ipoteca sau credite imobiliare / ipotecare. Produsele de creditare oferite vor fi in continuare in lei, cu rate fixe, asftel incat bugetul personal poate fi administrat de la inceputul perioadei de creditare si nu va fi influentat de modificarile ROBOR.

16. Introduceti si alte produse financiar – bancare – carduri de debit / depozite?

In perioada imediat urmatoare nu vom extinde protofoliul de produse si nu vom oferi carduri de debit / salariu sau depozite. Portofoliul nostru va fi format in continuare din card de credit, credit de nevoi personale, credit pentru refinantare si credit auto.

17. Ce inseamna pentru mine aceasta transformare?

Transformarea Cetelem IFN in banca BNP Paribas Personal Finance SA Paris Sucursala Bucuresti nu va influenta relatia dintre tine si companie. Contractul tau de credit a fost (va fi) preluat in totalitate de catre noua, pastrand(u-si) termenii si conditiile. Tu te vei bucura in continuare de siguranta unui grup financiar international, de produse de creditare inovatoare dezvoltate pe principiul creditarii responsabile si incluziunii financiare.

18. Ce se schimba totusi ca urmare a acestei transformari?

Institutia financiara nebancara Cetelem IFN SA devine banca BNP Paribas Personal Finance SA Paris Sucursala Bucuresti – pe langa forma, se schimba denumirea juridica de pe contractele nou incheiate, ordinele de plata catre companie si documentele oficiale. Relatia cu tine nu va fi influentata de aceasta transformare.