Retur gratuit în 45 de zile pentru produsele livrate de Flanco Smart Discounter

Retur Gratuit 45 de zile

Click pentru mai multe detalii

Garantie Extinsa

Flanco iti garanteaza 5 zile pentru repararea produsului

Solutii de plata

Cele mai eficiente solutii de plata

Credit Online

Credit online, simplu si rapid

Livrare Oriunde

Livram pana la usa casei tale. Atat de confortabil

Rezervare Online

Rezervi online si ridica produsul din cel mai apropiat magazin

Verificare Colet

La Flanco esti sigur ca primesti ce ai comandat

Conditiile de Asigurare Generale
ECOhome Protect
Asigurarea "Toate Riscurile"pentru sisteme de energie regenerabila

 

1. DEFINITII

In prezentele conditii de asigurare, se convin urmatoarele definitii:

  • Alunecare de teren: miscare lina a terenului cauzata de miscari tectonice sau de eroziune naturala.
  • Asigurat: titularul interesului cu privire la riscul asigurat. Asiguratul trebuie sa aiba un interes cu privire la riscul asigurat, interes care trebuie sa existe si sa fie actual pe intreaga perioada asigurata a politei/certificatului de asigurare.
  • Asigurator: UNIQA Asigurari S.A persoana juridica romana, societate administrata in sistem dualist, autorizata de Autoritatea de Supraveghere Financiara prin Decizia de Autorizare nr. 8 din 23.10.2001, inmatriculata in Registrul Asiguratorilor sub nr. RA-007/2003, avand sediul social in Bucuresti, sector 1, Str. Nicolae Caramfil, nr. 25, parter, etaj 2-4 inmatriculata la Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Bucuresti sub nr. J40/13092/2004, Cod Unic de Inregistrare 1813613, cod LEI 529900EHBJY3Z379SR41.
  • Avarii accidentale: deterioarea sau distrugerea provocata echipamentului asigurat sau partilor componente (ansamble, subansamble, piese, accesorii, aparatura, instalatii) in mod accidental, care impiedica echipamentul asigurat in indeplinirea functiei.
  • Cadere de corpuri: caderea accidentala pe echipamentul asigurat de corpuri straine de tipul aeronavelor, parti ale acestora si meteoriti; nu se considera cadere de corpuri caderea de parti ale echipamentului asigurat si nici din aceeasi clasa /categorie cu echipamentul asigurat.
  • Cerere de despagubire: solicitare care va fi facuta de catre Asigurat, in cazul producerii unei daune echipamentului asigurat, pentru a beneficia de drepturile si beneficiile asigurarii.
  • Certificatul de asigurare: documentul emis de Asigurator care face dovada incheierii asigurarii echipamentului asigurat pentru riscuri acoperite prin prezentele conditii.
  • Conditiile de risc: reprezinta totalitatea elementelor si informatiilor care stabilesc nivelul riscului acoperit prin Contractul de asigurare; analiza conditiilor de risc se face de catre Asigurator si conduce la formularea termenilor si conditiilor in care este emis Contractul de asigurare; modificarea conditiilor de risc in timpul perioadei de asigurare conduce la obligatia Contractantului/Asiguratului de a aviza in scris Asiguratorul cu privire la acest aspect.
  • Contract de asigurare: actul incheiat in forma scrisa prin care Contractantul/Asiguratul se obliga sa plateasca prima de asigurare catre Asigurator, iar Asiguratorul se obliga ca in cazul producerii unui eveniment asigurat sa plateasca o despagubire/indemnizatie de asigurare in limitele si conditiile stabilite prin Contractul de asigurare, Asiguratului sau Utilizatorului. Acesta este un contract civil care cuprinde, Conditiile generale de asigurare, Cererile de asigurare, Certificatul de Asigurare, Anexele, eventualele Acte aditionale si orice alt document anexat la acesta.
  • Compania de Brokeraj: societate specializata in reprezentarea si asistarea clientilor in relatia cu societatile de asigurare, intermediind incheierea Contractului de Asigurare si va oferi asistenta si consultanta in asigurari pentru derularea sau gestionarea Contractului de asigurare.
  • Contractant: persoana care incheie Contractul de asigurare cu Asiguratorul pentru asigurarea unor echipamente de catre o alta persoana si se obliga fata de Asigurator sa plateasca prima de asigurare si sa respecte obligatiile care ii revin prin Contractul de asigurare.
  • Cutremur de pamant: miscare seismica brusca a scoartei terestre, orizontala, verticala si/sau de torsiune, datorata unui dezechilibru fizic produs in interiorul acesteia, avand origine tectonica, vulcanica sau de prabusire; dauna ca urmare a unuia si aceluiasi cutremur de pamant cuprinde daunele cauzate in timpul unei perioade de 72 de ore consecutive.
  • Denuntarea unilaterala/Incetarea asigurarii: Incetarea asigurarii, initiata de catre oricare din parti, in conditiile prevazute in prezentele Conditii Generale de asigurare si in conformitate cu legislatia romana in vigoare.
  • Despagubire/Indemnizatie de asigurare cuvenita: suma datorata/platita de Asigurator, catre Asigurat/Contratant in urma producerii unui eveniment asigurat conform prezentelor conditii.
  • Eveniment asigurat: risc asigurat definit in prezentele conditii, care s-a produs sau incepe sa se manifeste in timpul perioadei de asigurare, in mod brusc si neprevazut, care are drept consecinte aparitia unor daune, si in urma carora se naste dreptul la despagubire.
  • Explozie: eliberare brusca si violenta de energie ca urmare a unei reactii chimice sau fizice, insotita de dezvoltare de lucru mecanic intr-un timp foarte scurt.
  • Fransiza: suma de bani care in caz de dauna va fi suportata de catre Asigurat mentionata in Polita/Certificatul de asigurare si este cota parte din suma asigurata sau din valoarea daunei, pentru fiecare cerere de despagubire care duce la o reparare sau inlocuire a echipamentul Fransiza se va scadea din valoarea despagubirii.
  • Furt prin efractie: fapta unei sau unor persoane savarsita prin violenta, care poate fi probata prin dovezi materiale, atunci cand autorul furtului inlatura prin spargere, rupere sau alte acte similare dispozitivele care au rol de mentinere a impiedicarii de patrundere in locul unde se afla echipamentul asigurat, cu scopul deposedarii sau sustragerii acestuia.
  • Furtuna: perturbatie atmosferica insotita de obicei de descarcari electrice la care viteza vantului de regula nu depaseste 70 km/ora sau in zona respectiva exista atentionare emisa de autoritati cu privire la fenomene meteo.
  • Grindina: precipitatie atmosferica continand particule de gheata.
  • Greutatea stratului de zapada sau de gheata: prejudiciu produs de excesul de masa de zapada sau gheata acumulata pe acoperisuri sau care actioneaza asupra elementelor de sprijin ale echipamentului asigurat; sunt asimilate riscului de greutate a stratului de zapada sau de gheata si daunele cauzate prin cadere de zapada / gheata de pe cladirile sau vegetatiainconjuratoare - proprietatii asigurate precum si de elementele de constructie antrenate in cadere.
  • Incendiu: ardere cu flacara deschisa (foc) care s-a produs in absenta unei vetre destinate acestui scop sau a iesit din vatra, avand forta de a se extinde prin propria sa putere. Arderea cu aport limitat de oxigen (arderea mocnita), precum si efectul aplicarii deliberate a focului sau caldurii ca parte a unui proces sau a unei operatii nu se considera incendiu. De asemenea, efectul caldurii ca urmare a unui scurtcircuit sau supratensiunii ori suprasarcinii in instalatia electrica nu se considera incendiu, decat daca flacarile produse ca urmare a unui scurtcircuit sau supratensiunii ori suprasarcinii se extind.
  • Inundatie: acoperirea unei portiuni de uscat cu apa ca urmare a revarsarii peste marginile cursurilor sau bazinelor de apa, a ruperii digurilor sau malurilor, a ingustarii bruste a cursului sau a unor precipitatii abundente.
  • Prima de asigurare: suma datorata de Contractant/Asigurat pentru preluarea de catre Asigurator a riscurilor asigurate.
  • Perioada de asigurare: intervalul de timp mentionat in certificatul de asigurare pentru care Asiguratorul preia raspunderea pentru producerea evenimentelor asigurate.
  • Polita de asigurare: document emis de Asigurator care face parte din Contractul de asigurare, care contine informatii specifice si detaliate cu privire la Asigurat/Contractant, obiectul asigurarii, sumele asigurate, limitele de despagubire, primele de asigurare, limitele de raspundere sau de indemnizatie sau sublimitele asigurate, riscurile si cheltuielile asigurate, fransize, clauze si alte mentiuni facute in scris; aceasta reprezinta mijlocul de proba care dovedeste incheierea Contractului de asigurare, momentul inceperii si cel al incetarii raspunderii Asiguratorului.
  • Prabusire de corpuri: caderea / prabusirea peste proprietatea asigurata a stâncilor, pietrelor, copacilor, elementelor retelelor de distributie sau de transport pe cablu (stalpi, cabluri, tevi etc), macaralelor sau elementelor componente (inclusiv a obiectelor ridicate/manipulate de acestea), elementelor de constructie ale cladirilor invecinate (inclusiv instalatiile aferente acestor cladiri). Prin prabusire de corpuri nu se înteleg caderi de corpuri produse in interiorul locuintei asigurate (exemple: prabusirea unei grinzi, a unei parti din zidarie sau tencuiala, caderea unui corp de mobilier sau a unui lampadar, cauzate sau nu de oameni sau animale).
  • Prabusire de teren: surpare brusca si neasteptata a unei suprafete de teren cauzata de miscari tectonice sau de eroziune naturala.
  • Prosumator: persoana fizica sau juridica care detine instalatii de producere a energiei electrice, inclusiv in cogenerare, a carui activitate specifica nu este producerea energiei electrice, care consuma si care poate stoca si vinde energie electrica din surse regenerabile produsa in cladirea lui, inclusiv un bloc de apartamente, o zona

rezidentiala, un amplasament de servicii partajat, comercial sau industrial sau in acelasi sistem de distributie inchis, cu conditia ca, in cazul consumatorilor autonomi non-casnici de energie din surse regenerabile, aceste activitati sa nu constituie activitatea lor comerciala sau profesionala primara.

  • Risc acoperit: eveniment viitor, brusc, posibil dar incert, pentru ale carui urmari/consecinte se incheie certificatul de asigurare
  • Sistem/centrala fotovoltaica: reprezinta este o centrala electrica functionand pe baza energiei termice rezultata din absorbtia energiei radiatiei solare si care include panouri fotovoltaice, structurile de suport al panourilor, invertoare,

         dispozitive de contorizare a energiei electrice generate, contoare pentru masurarea energiei electrice produse, baterii/acumulatori si circuitul electric de la echipamentul asigurat la tabloul electric/acumulatori.

  • Sistem/centrala solara termica: reprezinta o instalatie ce capteaza energia emisa de soare pentru incalzirea apei si o transfera intr-un rezervor de apa care prin urmare se incalzeste. Un sistem solar termic este compus din panouri solare, boiler de acumulare a apei calde, statie de pompare, statie/controler de automatizare, vas de expansiune, conducte si izolatie solara, elemente de conectare si antigel.
  • Turbina/instalatie eoliana mica: reprezinta produse care transforma energia cinetica a vantului in energie mecanica, iar energia mecanica este transformata mai departe in energie electrica. Un sistem eolian este compus din: turbina eoliana, stalp pentru turbina, invertor, acumulatori/baterii, contor/sistem de monitorizare.
  • Pompe de caldura: sunt echipamente specifice dotate cu tehnologie moderna destinata incalzirii, racirii si producerii apei calde menajere, prin utilizarea eficienta a energiei solare acumulate in apele subterane, in sol sau in aer, sub forma de caldura ecologica.
  • Talharie: furt savarsit prin intrebuintarea de mijloace violente sau amenintari sau prin punerea victimei in incapacitate de aparare.
  • Trasnet: descarcare electrica, insotita de o lumina vie si un zgomot puternic, care are loc intre doi nori, intre un nor si pamant sau obiecte de pe pamant. Efectele trasnetului sunt:
  1. a) efectul direct: daune materiale constand in carbonizarea, ruperea, spargerea si in general deteriorarea / distrugerea echipamentului asigurate, putand fi urmate sau nu de incendiu;
  2. b) efectul indirect: daune materiale constand in defectarea / deteriorarea echipamentului ca urmare a actiunii campului electromagnetic generat de trasnet sau de descarcarea electrica produsa in statii electrice sau de distributie ori transformare a curentului electric sau linii de transport a curentului electric sau linii / instalatii de telefonie, radio- TV /cablu, Internet, emisie-receptie si alte asemenea (exemple: defectiuni ca urmare a supratensiunilor provocate de

trasnet in reteaua de alimentare cu energie electrica sau telefonie/TV cablu, defectarea instalatiilor/aparatelor de emisie – receptie ca urmare a campului electromagnetic generat de trasnet).

  • Utilizator: persoana fizica, cetatean roman sau strain, care dobandeste dreptul de folosinta asupra produsului asigurat, care nu are calitate de tert dar care are dreptul de a formula cerere de despagubire in caz de dauna.
  • Valoarea de Inlocuire este egala cu costurile de inlocuire a echipamentului asigurat cu unul nou de acelasi tip, cu aceeasi capacitate si avand acelasi scop. Valoarea de inlocuire include transportul, costurile de dezasamblare si asamblare si orice costuri si taxe vamale.
  • Vandalism: distrugere violenta si nejustificata a unor bunuri/ echipamente.
  • Viitura: masa importanta de apa care se deplaseaza cu forta in afara albiei normale si care poate antrena mal, bolovani, pietris, copaci si alte asemenea.

 

2. CLAUZA GENERALA A CONTRACTULUI DE ASIGURARE

2.1. Prin Contractul de asigurare, Asiguratorul se obliga ca in urma producerii unui eveniment din risc asigurat in timpul perioadei de asigurare sa achite Asiguratului despagubirea cuvenita in conditiile prevazute in prezentul Contract de asigurare, precum si a oricaror informatii transmise in scris de acesta, cu conditia respectarii conditiilor generale de asigurare, inclusiv a capitolelor si mentiunilor privitoare la riscurile asigurate, excluderile, obligatiile partilor si oricaror alte elemente stabilite de comun acord si comunicate in scris de parti si in baza faptului ca a fost achitata prima de asigurare in cuantumul si la scadentele prevazute in Contractul de asigurare.

2.2. Contractul de asigurare incheiat in baza prezentelor Conditii generale de asigurare acopera riscurile produse la adresa declarata in polita/certificat de asigurare si este supus dispozitiilor legale din Romania, iar conditiile de asigurare se completeaza cu prevederile legale in vigoare.

 

3. RISCURI ASIGURATE:

3.1. Asiguratorul va despagubi Asiguratul pentru orice pierderi sau daune materiale cauzate echipamentelor asigurate si care survin in mod neasteptat sau din orice motive neprevazute (cu exceptia celor stipulate mai jos in sectiunea Excluderi Generale), ale unor obiecte sau parti componente ale acestora, in limita sumei asigurate totale in conformitate cu Polita/Certificatul de Asigurare.

3.2. Acoperirea este valabila pentru toate daunele materiale care nu au fost excluse in mod explicit. De exemplu, sunt acoperite pierderile sau daunele cauzate de, fara a ne limita la:

  1. Incendiu. In cazul unui incendiu care afecteaza direct echipamentul asigurate Asiguratorul acorda despagubiri si pentru patarea cu fum, degajarea de gaze ca urmare a incendiului
  2. Explozie, chiar daca explozia nu a fost urmata de incendiu;
  3. Trasnet - efectul direct, chiar daca trasnetul nu a fost urmat de incendiu si efectul indirect al trasnetului
  4. Caderea de corpuri aeriene de tipul aeronavelor sau parti ale acestora pe echipamentul asigurat;
  5. Furtuna;
  6. Cutremur de pamant si incendiu ca urmare a cutremurului;
  7. Grindina;
  8. Inundatie;
  9. Viitura
  10. Greutatea stratului de zapada sau de gheata;
  11. Prabusiri de corpuri terestre;
  12. Alunecare de teren;
  13. Furtul prin efractie sau talharie
  14. Vandalismul (ocazionat de furt sau nu);
  15. Fenomene electrice, respectiv daune directe suportate de Asigurat care afecteaza partea electrica a instalatiilor produse de arcuri electrice, inductie, scurtcircuit sau supratensiune;
  16. Avarii accidentale - avarii electrice sau mecanice produse in mod imprevizibil, accidental si brusc, din cauze interne sau externe si neexcluse prin Contractul de asigurare;
  17. Prabusire de teren.

 

3.3. Cheltuieli suplimentare:

Aditional la valoarea daunelor cauzate de evenimentele asigurate enumerate anterior, Asiguratorul acorda despagubiri

pentru urmatoarele cheltuieli suplimentare, cu mentiunea ca despagubirea pe eveniment aferenta acestora nu poate depasi in mod global 15% din suma asigurata a echipamentului asigurat:

3.3.1. cheltuieli de prevenire a unui eveniment asigurat iminent;

3.3.2. cheltuieli in legatura cu limitarea efectelor unui eveniment asigurat inclusiv cheltuieli pentru stingerea sau limitarea incendiului si cheltuieli ocazionate de deplasarea si interventia Brigazii de pompieri;

3.3.3. cheltuieli de demontare si/sau mutare in alt loc a echipamentului asigurat in vederea limitarii extinderii daunei in cazul producerii unui eveniment asigurat;

3.3.4.  cheltuieli in legatura cu efectuarea lucrarilor de curatenie (ridicarea molozului) a locului unde s-a produs dauna.

 

4. INTERESUL ASIGURAT SI OBIECTUL ASIGURARII:

4.1. Asiguratul trebuie sa aiba un interes cu privire la riscul asigurat, interes care trebuie sa existe si sa fie actual pe intreaga perioada asigurata a Contractului de asigurare.

4.2. In cazul in care interesul asigurat nu exista la data incheierii Contractului de asigurare, acesta este nul de drept, Asiguratorul avand dreptul de a retine ratele de prima de asigurare deja achitate in cazul in care Asiguratul sunt de rea-credinta.

4.3. In cazul in care interesul asigurat inceteaza in timpul perioadei de asigurare, Contractul de Asigurare inceteaza de drept de la data pierderii interesului asigurabil, fara a mai fi nevoie de o notificare in acest sens, transmisa de Asigurator Asiguratului/Contractantului; prima de asigurare aferenta Contractului de asigurare este datorata de Asigurat/Contractant pana la data intervenirii cauzei de incetare.

4.4. Obiectul asigurarii il constituie echipamente/sisteme de energie regenerabila precum: centrale fotovoltaice, sisteme termice solare, instalatii eoliene de mici dimensiuni, pompe de caldura utilizate de prosumatori pentru uz domestic sau de un consumator autonom necasnic de energie din surse regenerabile, cu conditia ca aceasta activitate sa nu constituie activitatea lor comerciala sau profesionala primara.

 

5. LIMITE TERITORIALE

Aceasta asigurare acopera echipamentul asigurat pentru daune intamplate in perioada asigurata la adresa de amplasare a acestuia mentionata in Polita/Certificat de asigurare. Se vor prelua in asigurare doar echipamente in locatii amplasate pe teritoriul Romaniei.

 

6. PRIMA DE ASIGURARE

6.1. Asiguratul trebuie sa achite prima de asigurare in aceeasi moneda in care a fost stabilita suma asigurata, cu exceptia situatiei in care Contractul de asigurare este emis in moneda straina echivalent Lei (RON), cand prima de asigurare sau dupa caz ratele de prima de asigurare se stabilesc in moneda straina si se platesc in Lei (RON) la cursul de referinta al B.N.R valabil la data platii.

6.2. Asiguratul are obligatia sa achite prima de asigurare sau prima rata contractuala la momentul emiterii politei/certificatului de asigurare si intrarii in valabilitate a acesteia, pe baza facturii emise in magazinul de unde a fost achizitionat echipamentul asigurat, daca este cazul.

6.3. Asiguratorul nu are obligatia de a aminti sau aviza Contractantului/Asiguratului datele scadente ale obligatiilor de plata, acestea fiind menrionate in Contractul de asigurare.

 

7. SUMA ASIGURATA

7.1. In conformitate cu cerintele expuse mai jos, Suma asigurata trebuie sa reprezinte Valoarea de Inlocuire a echipamentului asigurat pe perioada de asigurare, iar Asiguratul va fi personal raspunzator pentru a stabili sumele de asigurare ale fiecarui element cuprins in asigurare in baza unor documente justificative.

7.2. In cazul in care pana la data producerii evenimentului asigurat:

7.2.1. suma asigurata este mai mica decat Valoarea de Inlocuire a echipamentului asigurat, despagubirea cuvenita se va reduce corespunzator raportului dintre suma asigurata si Valoarea de Inlocuire a echipamentului respectiv(subasigurare);

7.2.2. suma asigurata este mai mare decat Valoarea de Inlocuire, cuantumul maxim al despagubirii se va reduce la nivelul Valorii de Inlocuire, iar Asiguratorul isi va pastra drepturile asupra Primei de Asigurare, cu exceptia cazului in care Asiguratul a actionat cu buna credinta (supraasigurare).

 

8. EXCLUDERI GENERALE:

8.1. Cererile de despagubire formulate ca urmare a unor evenimente precum: razboi, invazie, acte ale unor dusmani straini, ostilitati (indiferent daca este declarat razboi sau nu), razboi civil, rebeliune, revolutie, insurectie, putere militara sau lovitura de stat, revolta sau conflicte civile, activitati teroriste de orice fel;

8.2. Cererile de despagubire rezultand din radiatii ionizante sau contaminare cu substante radioactive de la orice combustibil nuclear sau de la orice deseuri nucleare provenite din arderea combustibilului nuclear;

8.3. Orice prejudicii produse cu intentie, ori din culpa grava, sau in urma comiterii unei infractiuni de Contractant/Asigurat/ de persoanele numite legal sa il reprezinte/de prepusii acestora sau de persoanele fizice majore care locuiesc la adresa asigurata si/sau care, in mod statornic, locuiesc si gospodaresc impreuna cu asiguratul.

8.4. Daune ca urmare a unor erori sau neajunsuri existente la momentul incheierii contractului de asigurare sau cunoscute sau care ar fi trebuit sa fie cunoscute de catre Asigurat/Prosumator;

8.5. Daune produse echipamentului asigurat ca urmare a:

  1. uzurii normale datorata operarii / functionarii echipamentului asigurat;
  2. coroziunii, descompunerii, oxidarii, cavitatiei;

iii. curatarii depunerilor sau altor sedimente;

  1. efectelor animalelor, rozatoarelor, pasarilor, ciupercilor, insectelor, mucegaiului;
  2. umiditatii si insalubritatea locuintelor;
  3. actiunii lente a temperaturii, fumului, aburilor, gazului, funinginii, prafului;

8.6. Daune ca urmare a repunerii in functiune dupa o avarie inainte de terminarea reparatiei finale sau inainte de a se asigura functionarea in conditii normale in conformitate cu normele tehnice in vigoare;

8.7. Daune care, in conformitate cu legislatia in vigoare sau cu un contract, intra in raspunderea furnizorului si / sau a companiilor care se ocupa de construirea, intretinerea sau repararea echipamentului asigurat.

8.8. Daune ca urmare a oricarei devalorizari, penalitati sau beneficii omise, sau orice fel de raspunderi precum si plati care depasesc suma asigurata pentru fiecare echipamentul asigurat;

8.9. Daune ca urmare a cercetarilor, testelor sau a supraincarcarii intentionate;

8.10. Daune ca urmare a faptului ca echipamentele asigurate nu sunt operate de o persoana calificata, daca acest lucru este prevazut in cerintele producatorului (certificate, licente, autorizatii, etc.);

8.11. Cererile de despagubire formulate ca urmare din orice defecte sau daune acoperite de garantia producatorului sau distribuitorului;

8.12. Cererile de despagubire pentru daune cauzate in timpul operatiunilor de intretinere sau revizie, cheltuielile cu costul intretinerii de rutina al echipamentului asigurat;

8.13. Cererile de despagubire ca urmare a efectuarii de modificari sau lucrari neautorizate de autoritatea competenta in domeniu si/sau de constructor si/sau de producator;

8.14. Daunele produse modulelor instalate pe acoperisuri survenite in urma activitatii de curatare (ex., zapada, frunze) sunt asigurate doar in cazul in care exista o instalatie pentru constructii adecvata catararii pe acoperisuri.

8.15. Daunele materiale produse in timpul depozitarii inainte de livrare cat si pe durata transportului de la furnizorul de unde s-a achizitionat echipamentul asigurat la locatia asiguratului. De asemenea sunt excluse din acoperirea politei/certificatului de asigurare, daunele materiale descoperite ulterior receptiei de catre asigurat si semnarii procesului verbal de predare – primire si care s-au produs in timpul transportului;

8.16. Prejudicii indirecte (ex.: reducerea valorii echipamentului asigurat dupa reparatii, scaderea preturilor echipamentului, intarzieri in producerea sau livrarea echipamentului inclusiv in urma producerii unor evenimente asigurate), pierderi financiare indirecte si pierderi de consecinta de orice fel (ex.: pierderi de venit / profit, intreruperea activitatii sau a afacerii sau a folosirii echipamentului) inclusiv in urma producerii unui eveniment asigurat prin Contractul de asigurare;

8.17. Daune ca urmare a amplasarii intr-un loc neprotejat de razele soarelui si intemperii care sa asigure ventilatie, sau sub modulele solare pentru o protectie maxima impotriva coroziunii si factorilor atmosferici a invertoarelor si panoului de comanda al transformatorului;

8.18. Orice prejudicii produse echipamentului asigurat de Contractant/Asigurat/de persoanele numite legal sa il reprezinte/de prepusii acestora sau de persoanele fizice majore care locuiesc la adresa asigurata si/sau care, in mod statornic, locuiesc si gospodaresc impreuna cu Asiguratul care se aflau sub influenta bauturilor alcoolice, a produselor sau substantelor stupefiante ori medicamentelor cu efecte similare;

8.19. Daune produse panourilor fotovoltaice/solare si invertoarelor (acolo unde este cazul) care nu sunt permanent atasate structurii de suport (ex. instalarea profilelor de sustinere, montare suruburi antifurt, etc.);

8.20. In cazul in care la constatarea daunei se identifica faptul ca pentru echipamentele asigurate terestre nu exista un sistem de supraveghere video pentru intregul perimetru sau un sistem pentru controlul accesului cu senzori in infrarosu sau microunde, iar zona de amplasare nu este inconjurata de un gard inalt de cel putin 2 metri, Asiguratorul isi rezerva dreptul de a diminua cuantumul despagubirii sau chiar sa respinga dosarul de dauna in totalitate.

 

9. AVIZAREA DAUNEI, FORMULAREA UNEI CERERI DE DESPAGUBIRE SI PLATA DESPAGUBIRILOR:

Proceduri de avizare a daunei si formulare a cererilor de despagubire (nerespectarea acestei proceduri poate duce la respingerea cererii)

In cazul in care are loc un incident care duce la formularea unei cereri de despagubire, trebuie:

  • Asiguratorul sa fie avizat in termen de 7 zile lucratoare de la descoperirea incidentului. Avizarea trebuie sa cuprinda cauzele si imprejurarile producerii evenimentului. Pot fi luate in considerare circumstante exceptionale care cauzeaza o intarziere in formularea cererii de despagubire, in cazul in care nu exista pierderi suplimentare pentru Asigurator.
  • Sa raporteze la politie furtul prin efractie/vandalismul echipamentului asigurat, in termen de 48 de ore de la descoperirea incidentului.
  • Cererea de despagubire va fi insotita de urmatoarele documente, in copie:
    1. Polita/Certificatul de asigurare si factura echipamentului
    2. Plangerea penala inregistrata la politie care sa contina cauzele si imprejurarile producerii evenimentului asigurat precum si numarul de referinta, in cazul unei cereri de despagubire pentru furtul prin efractie sau vandalism
  • Cererea de despagubire trebuie completata personal, exact si conform cu realitatea si transmisa Asiguratorului. Cererile de despagubire inregistrate care nu contin o descriere precisa si detaliata a evenimentului generator de daune sau care au campurile obligatorii corespunzatoare incomplete nu vor fi procesate pana la clarificarea lor. Daca nu se pot stabili cauzele si circumstantele in care s-a produs evenimentul asigurat, respectiv dreptul de a incasa despagubirea, Asiguratorul are dreptul sa amane efectuarea platii despagubirii, pana la obtinerea clarificarilor si documentelor necesare.
  • Introducerea unor informatii false, inexacte sau false in mod deliberat in formularul de cerere poate duce la o respingere a cererii de despagubire.
  • In cazul in care vor exista mai multe avizari cu privire la acelasi eveniment care contin informatii contradictorii, vor fi avute in vedere informatiile din prima declaratie.
  • Daca sunt indeplinite toate conditiile impuse de Contractul de asigurare si daca legea nu prevede altfel, despagubirea cuvenita va fi achitata de Asigurator in termen de maxim 30 de zile calendaristice de la data depunerii ultimului document necesar finalizarii dosarului de dauna. Dreptul de a ridica pretentii fata de Asigurator privind achitarea despagubirii se stinge in termen de 2 ani de la data expirarii termenului stabilit pentru plata despagubirilor. Dupa trecerea acestui interval de timp, Asiguratorul este eliberat de obligatia platii despagubirilor.

 

10. INDEMNIZATIA DE ASIGURARE

10.1. Suma indemnizatiei de asigurare este stabilita in cadrul sumelor de asigurare stabilite pentru echipamentele asigurate in concordanta cu limitele raspunderii. Suma indemnizatiei pentru daune produse prin unul sau mai multe evenimente pe durata perioadei de asigurare nu poate depasi suma de asigurare.

10.2. Indemnizatia de asigurare se va stabili dupa cum urmeaza:

In cazul daunei partiale Asiguratorul despagubeste costurile necesare recuperarii echipamentelor deteriorate pana la stadiul de functionare anterior evenimentului, inclusiv a costului de dezasamblare, asamblare si transport (cu exceptia transportului aerian) si orice taxe vamale sau de alte tipuri.

10.3. In cazul daunei totale a echipamentelor asigurate, sau in cazul reparatiilor daca costurile sunt egale cu sau depasesc valoarea reala tehnica a echipamentului deteriorat la momentul producerii evenimentului, indemnizatia maxima nu poate depasi valoarea reala tehnica a echipamentelor deteriorate. Valoarea reala tehnica se stabileste ca fiind valoarea de inlocuire a echipamentului deteriorat din care se scade suma corespunzatoare deprecierii (durata de functionare, uzura) existente in starea echipamentului deteriorat anterior producerii evenimentului.

10.4. In privinta daunelor produse invertoarelor si boilerelor mai vechi de 6 ani de la data fabricarii suma indemnizatiei calculate pentru invertoare va scadea cu 10% anual.

10.5. Limitele indemnizatiei, contributia:

10.5.1. Suma indemnizatiei datorate per eveniment sau anual nu va depasi suma asigurata totala a politei/certificatului de asigurare din care se va scadea fransiza convenita.

10.5.2. Toate evenimentele care se produc din aceeasi cauza intr-un interval de 72 de ore sunt considerate un singur eveniment.

10.6. Asiguratorul poate amana plata indemnizatiei atunci cand, din cauza evenimentului asigurat, se deschide o ancheta oficiala sau se initiaza o procedura penala impotriva Asiguratului al carei rezultat va stabili modul de solutionare a cererii de despagubire, pana la finalizarea procedurii respective.

10.7. Daca la momentul producerii evenimentului asigurat, echipamentul deteriorat face obiectul mai multor asigurari care acopera aceleasi riscuri, raspunderea Asiguratorului din prezentele conditii va reprezenta procentul din indemnizatie egal cu procentul din raspunderea totala in conformitate cu toate asigurarile aplicabile echipamentului.

 

11. DREPTUL DE REGRES

11.1. In scopul de a recupera despagubirea platita si costurile suportate in stabilirea despagubirii, asiguratorul se va subroga in toate drepturile asiguratului fata de terte parti vinovate de producerea evenimentului asigurat al carui rezultat a fost distrugerea sau deteriorarea echipamentelor asigurate. Renuntarea asiguratului la drepturile sale de despagubire fata de terti va fi nula pentru asigurator in ceea ce priveste exercitarea drepturilor sale de subrogare.

11.2. La cererea asiguratorului, asiguratul este obligat sa furnizeze orice documente necesare, informatii sau alte dovezi, precum si sa respecte toate cerintele legale pentru exercitarea dreptului de regres al asiguratorului.

 

12. LEGEA APLICABILA

Contractul de asigurare este supus legislatiei romane in vigoare, in special dar fara a se limita la Codul Civil, Legea nr. 237/2015 privind autorizarea si supravegherea activitatii de asigurare si reasigurare, Legea nr. 213/2015 privind Fondul de garantare a asiguratilor, Legea nr. 236/2018 privind distributia de asigurari si legislatia secundara emisa in aplicarea acesteia.

 

13. FORTA MAJORA

Niciuna din parti nu raspunde de neexecutarea la termen si/sau executarea in mod necorespunzator, total sau partial, a oricarei obligatii care ii revine conform prezentului Contract daca neexecutarea sau executarea necorespunzatoare a fost cauzata de forta majora, asa cum este definita de lege. Prin forta majora se inteleg toate evenimentele si/sau imprejurarile imprevizibile si de neinlaturat, independente de vointa partii care invoca forta majora, ce includ, dar nu se rezuma la razboaie si revolutii, incendii, inundatii, cutremure, epidemii, embargouri, restrictii de carantina, si care impiedica sau intarzie, total sau partial, indeplinirea obligatiilor partii. Partea care invoca forta majora trebuie sa notifice cealalta parte in termen de 5 (cinci) zile de la producerea evenimentului si sa ia toate masurile posibile pentru limitarea consecintelor lui. Daca in termen de 30 (treizeci) de zile de la producere, evenimentul respectiv nu inceteaza, partile au dreptul de a isi notifica incetarea de drept a prezentului raport juridic, fara ca vreuna din ele sa pretinda daune-interese.

 

14. OBLIGATIILE PARTILOR:

14.1. Inaintea inceperii Contractului de asigurare si/sau inaintea inceperii oricarei acoperiri prin asigurare si in timpul derularii Contractului de asigurare, Asiguratul are urmatoarele obligatii:

14.1.1. Asiguratul este raspunzator pentru:

14.1.1.1. intretinerea utilajelor si a dispozitivelor centralei fotovoltaice sau a instalatiilor termice pentru incalzirea apei in conditii tehnice corespunzatoare si gestionarea acestora in concordanta cu scopul lor cu diligenta cuvenita (inclusiv prevenirea supraincarcarii permanente sau intentionate a acestora);

14.1.1.2. respectarea cu strictete a tuturor cerintelor legale cu privire la siguranta si intretinere, precum si a reglementarilor si cerintelor venite din partea autoritatilor competente, a proiectantului, a antreprenorului, a producatorului si a Asiguratorului;

14.1.1.3. inregistrarea in mod corespunzator a tuturor activitatilor de intretinere si de revizie a tuturor utilajelor si dispozitivelor, si remiterea documentelor catre Asigurator la cerere;

14.1.2. Sa ofere Asiguratorului toate informatiile de care dispune cu privire la conditiile de risc inainte si pe durata desfasurarii contractului de asigurare.

Prin informatii cu privire la conditiile de risc se inteleg toate acele informatii complete si detaliate care influenteaza riscul si care stau la baza deciziei Asiguratorului privind acceptarea/declinarea preluarii in asigurare a riscului sau la acceptarea riscului pe baza unor conditii speciale sau la continuarea acoperirii prin asigurare in cazul aparitiei unor modificari ale conditiilor de risc in timpul derularii Contractului de asigurare;

14.1.3. sa notifice in scris  Asiguratorul de indata ce Asiguratul ia cunostinta de noile circumstante, privitoare la care, la executarea politei de asigurare, Asiguratorul a pus intrebari in scris, inclusiv referitor la:

  • modificari in activitatea si/sau metoda de functionare, indiferent de scopul si tipul acestora, inclusiv intreruperi temporare ale productiei, reparatii majore, intretinere, etc.;
  • schimbarea adresei si amplasarii echipamentului asigurat, etc.;

14.1.4. Sa permita reprezentantilor Asiguratorului ori de cate ori acestia considera necesar sa verifice conditiile de risc;

14.1.5. Sa se conformeze recomandarilor scrise facute de Asigurator cu privire la conditiile de risc si masurile de prevenire a producerii daunelor si sa nu permita modificari care ar duce la majorarea conditiilor de risc;

14.1.6. Sa comunice in scris Asiguratorului incetarea interesului asigurat in cel mult 2 zile lucratoare de la data incetarii acestuia;

14.1.7. Sa achite prima de asigurare sau ratele acesteia in cuantumul si la scadentele prevazute in Contractul de asigurare si sa faca dovada platii acestora, in cazul in care se impune acest lucru.

14.2. In cazul producerii evenimentului asigurat, Asiguratul are urmatoarele obligatii:

14.2.1. Sa ia toate masurile posibile pentru limitarea daunelor si sa actioneze atat la data producerii evenimentului, cat si oricand ulterior acestei date, in vederea eliminarii posibilitatilor de majorare a daunelor deja produse;

14.2.3. Sa avizeze Asiguratorul despre producerea evenimentului asigurat, in termen de 7 zile lucratoare de la descoperirea incidentului precizand atat seria, numarul si data emiterii, politei/certificatului cat si toate informatiile pe care le detine cu privire la evenimentul asigurat si urmarile producerii acestuia, inclusiv marimea probabila a daunei. Obtinerea actelor cu privire la cauzele si imprejurarile producerii evenimentului asigurat, de la autoritatile statului in care s-a produs riscul acoperit si de asemenea sa faca dovada ca a solicitat in scris autoritatilor intocmirea de documente cu privire la cauzele si imprejurarile producerii evenimentului, precum si depunerea acestor acte la dosarul de daune intocmit de Asigurator. In cazul in care nu e posibila obtinerea documenetelor si Asiguratorul nu poate stabili cauzele si imprejurarile producerii evenimentului, Asiguratorul poate refuza plata despagubirilor.

14.2.4. Sa faca dovada interesului sau cu privire la riscul asigurat;

14.2.5. Sa puna de indata la dispozitia Asiguratorului toate actele incheiate de organele abilitate documentele si evidentele necesare pentru verificarea existentei si valorii echipamentul asigurat, precum si orice alte detalii si dovezi care au relevanta pentru stabilirea existentei dreptului la despagubire si a cuantumului despagubirii cuvenite;

14.3. Daca Contractul de asigurare este semnat de un Contractant, acesta va trebui sa respecte toate obligatiile care deriva din Contractul de asigurare, in afara celor care prin natura lor nu pot fi respectate decat de catre Asigurat. Asiguratului/ Contractantului le sunt opozabile neindeplinirea de catre oricare dintre acestia a obligatiilor asumate prin prezentul Contract de asigurare. Respectarea obligatiilor prevazute in Contractul de asigurare si a recomandarilor Asiguratorului preced raspunderea acestuia in legatura cu Contractul de asigurare, inclusiv cu plata despagubirii.

 

15. RENUNTAREA/DENUNTAREA UNILATERALA A ASIGURARII - Modalitati de incetare a contractului de asigurare

15.1. Asiguratul are dreptul de a renunta la contractul de asigurare in termen de 20 (douazeci) de zile, calculat o singura data de la Data intrarii in vigoare a Asigurarii, fara plata vreunei penalitati si cu restituirea primelor de asigurare platite de Asigurat in acest interval de timp. Renuntarea la contractul de asigurare va interveni la data la care Asiguratul va depune o cerere in acest sens.

15.2. Dupa expirarea termenului de 20 (douazeci) de zile, calculat de la Data intrarii in vigoare a asigurarii, asigurarea va putea fi denuntata unilateral de catre oricare dintre parti, cu respectarea termenului de preaviz prevazut de lege de 20 (douazeci) de zile. Asiguratorul va restitui pro-rata temporis (1/365) prima de asigurare achitata in avans, daca, pana la momentul denuntarii, nu s-au solicitat despagubiri pentru riscurile produse in perioada de acoperire prin asigurare.

 

16.PETITII

Partile vor incerca sa rezolve toate conflictele care pot aparea, pe cale amiabila. Asiguratul va comunica Asiguratorului, in scris, toate nemultumirile, conflictele si neintelegerile cu privire la derularea Certificatului de asigurare. Orice nemultumire reclamata de catre Asigurat in legatura cu interpretarea si executarea Certificatului de asigurare va fi solutionata prin formularea unei petitii scrise trimise/ depuse: la sediul social al Asiguratorului situat in Str. Nicolae Caramfil nr. 25, parter, et. 2-4, sector 1, Bucuresti, precum si la sediile sucursalelor, agentiilor, punctelor de lucru ale UNIQA Asigurari S.A.; prin intermediul postei electronice, la adresa de e-mail: [email protected] sau completand formularul online de reclamatii pe website-ul www.uniqa.ro. Petitia va fi analizata de Asigurator si va fi finalizata prin transmiterea, in termen de maximum 30 de zile, a unui raspuns scris, punctual si argumentat catre persoana care a formulat-o.

De asemenea, petitiile se pot transmite si catre Autoritatea de Supraveghere Financiara la: https://portal.asfromania.ro

Informatii cu privire la Contractul/Certificatul de asigurare pot fi solicitate la numarul de telefon 0374.400.430.

In conformitate cu prevederile Regulamentului nr. 4/27.04.2016, privind organizarea si functionarea Entitatii de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul financiar nonbancar (SAL-FIN) si ale Ordonantei Guvernului nr. 38/2015 privind solutionarea alternativa a litigiilor dintre consumatori si comercianti, partile au dreptul de a apela la solutionarea alternativa a litigiilor. SAL-FIN este singura entitate de solutionare alternativa a litigiilor in domeniile in care Autoritatea de Supraveghere Financiara (A.S.F.) are competenta, care organizeaza si administreaza proceduri SAL prin care se propune sau impune, dupa caz, o solutie partilor. Pentru mai multe informatii sau pentru a accesa platforma SAL-FIN, puteti vizita pagina de internet a Entitatii de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Financiar Nonbancar la adresa www.salfin.ro

 

17. DEDUCERI FISCALE

In conformitate cu prevederile Legii nr. 227/2015 (Codul fiscal), cu modificarile si completarile ulterioare, nu constituie venituri impozabile sumele incasate din asigurari de orice fel reprezentand indemnizatii de asigurare/despagubiri, sume asigurate, precum si orice alte drepturi cu exceptia castigurilor primite de la societatile de asigurari ca urmare a contractului de asigurare incheiat intre parti, cu ocazia tragerilor de amortizare. Prevederile sus mentionate isi pot inceta aplicabilitatea in orice moment in timpul executarii contractului de asigurare ca urmare a modificarii, abrogarii unor reglementari chiar de nivel inferior care sa le circumstantieze aplicabilitatea.

 

18. FONDUL DE GARANTARE

In cazul deschiderii procedurii de faliment impotriva unui Asigurator, efectuarea platilor de indemnizatii, despagubiri rezultate din contractele de asigurare facultative catre Asigurati, este garantata prin Fondul de Garantare, constituit in conditiile legii prin contributia Asiguratorilor, ca schema de garantare in domeniul asigurarilor, si are ca scop protejarea creditorilor de asigurari de consecintele insolventei unui Asigurator. Fondul de garantare este constituit, administrat si utilizat de catre Fondul de Garantare a asiguratilor, persoana juridica de drept public, ce asigura efectuarea platii indemnizatiilor/ despagubirilor din disponibilitatile sale, catre creditorii de asigurari, potrivit plafonului, stabilit prin Legea nr. 213/2015.

 

19. PROTECTIA DATELOR CU CARACTER PERSONAL

UNIQA Asigurari S.A. colecteaza si prelucreaza date cu caracter personal in calitate de operator, in conformitate cu prevederile legale aplicabile in domeniul prelucrarii datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestora. Detaliile despre prelucrarea datelor cu caracter personal sunt disponibile in Termenii de informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal, precum si pe pagina web a UNIQA Asigurari SA – www.uniqa.ro , sectiunea Despre noi - Protectia Datelor. In Termenii de informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal, se gasesc informatii complete privind categoriile de date cu caracter personal, scopurile prelucrarii acestora, temeiurile legale, destinatarii datelor cu caracter personal in cazul transferurilor de date, perioada stocarii datelor, precum si drepturile persoanelor vizate.

 

20. DISPOZITII FINALE

20.1. Asiguratul/Contractantul se obliga sa comunice Asiguratorului de indata orice modificare a declaratiilor date si insusite la momentul semnarii contractului de asigurare. In caz contrar, Asiguratorul isi rezerva dreptul de a refuza efectuarea tranzactiilor solicitate si/sau de a inceta relatiile cu Asiguratul/Contractantul in cazul unor declaratii false sau daca are suspiciuni cu privire la realitatea celor declarate.

20.2. Indiferent de toate celelalte prevederi, aceasta Asigurare ofera acoperire in masura in care nu intra in conflict cu nicio sanctiune economica, comerciala sau financiara si/sau embargouri ale Consiliului de Securitate al Natiunilor Unite (ONU), Uniunii Europene (UE) sau orice legislatie nationala care este aplicabila partilor din prezentul contract. Acest lucru este valabil si pentru sanctiunile economice, comerciale sau financiare si/sau embargouri emise de Statele Unite ale Americii sau alte tari, in masura in care nu intra in conflict cu legislatia Uniunii Europene (UE) sau cea locala.

 

Politica Cookie

La Flanco dorim sa cream o viata cat mai usoara si mai frumoasa oamenilor prin intermediul noutatilor tehnologice. Iata de ce, pentru a-ti oferi o experienta placuta si personalizata, folosim cookies atunci cand navighezi pe site-ul flanco.ro. Unele sunt esentiale pentru ca site-ul sa functioneze. De asemenea, folosim cookies ne-esentiale pentru a colecta informatii ce ajuta la imbunatatirea site-ului. Cookies colecteaza informatii intr-o forma anonima. Anumite Cookies pot fi folosite in scop de promovare si sunt predefinite.Pentru a controla aceste fisiere poti utiliza campul „Personalizez”.

Setari

Inapoi
Marketing
Statistica

Politica Cookie

La Flanco dorim sa cream o viata cat mai usoara si mai frumoasa oamenilor prin intermediul noutatilor tehnologice. Iata de ce, pentru a-ti oferi o experienta placuta si personalizata, folosim cookies atunci cand navighezi pe site-ul flanco.ro. Unele sunt esentiale pentru ca site-ul sa functioneze. De asemenea, folosim cookies ne-esentiale pentru a colecta informatii ce ajuta la imbunatatirea site-ului. Cookies colecteaza informatii intr-o forma anonima. Anumite Cookies pot fi folosite in scop de promovare si sunt predefinite.Pentru a controla aceste fisiere poti utiliza campul „Personalizez”.

Setari

Inapoi

Nu sunt cookie-uri disponibile