flanco valori

Povestea noastra

1994 a fost un an bogat in evenimente remarcabile. Echipa de fotbal a Romaniei, condusa de capitanul Gheorghe Hagi, a obtinut cea mai buna performanta din istorie la un Campionat Mondial. Compania Sony a lansat consola PlayStation si a schimbat radical industria de gaming. Iar Nelson Mandela a fost ales presedinte al Africii de Sud, dupa 43 ani de apartheid in aceasta tara. Este totodata anul in care Flanco, creatie a antreprenorului Florin Andronescu, a deschis pe Calea Mosilor, in Bucuresti, primul sau magazin. Si momentul din care am inceput sa ne cautam drumul spre inimile romanilor.
Am stiut de la bun inceput ca vrem sa aducem cat mai aproape de familiile din Romania cele mai noi si mai moderne tehnologii. Am crescut de la 1 la 50 de magazine doar in primii 5 ani de existenta. De la electronice la electrocasnice si produse IT, pana la produsele telecom si de lifestyle, ne-am construit gama de produse prin prisma misiunii de a face vietile oamenilor mai usoare si mai frumoase. O misiune frumoasa, dar deloc usoara. Din fericire, aveam deja in ADN spiritul antreprenorial, adaptabilitatea si creativitatea pe care numai o companie romaneasca este libera sa o exerseze cu adevarat.
Am introdus pe piata ideea de magazin electro-IT pe suprafete mari. Am facut pionierat in domeniul creditelor de consum. Am creat magazine concept, cu spatii dedicate pentru gaming, beauty sau evenimente. Am inventat creditul cu buletinul. Am fost printre pionierii comertului online. Am lansat in Romania fenomenul Black Friday.

Dar am traversat si momente de cumpana. Criza globala din 2008 a fost cat pe ce sa ne vina de hac. A trebuit sa intram in reorganizare in anul imediat urmator. Sa ne restructuram. Sa inchidem magazine. Sa strangem randurile.
Datorita acestui proces in care ne-am regandit din temelii afacerea, am invatat. Sa ne ascultam mai bine clientii. Sa intelegem ca misiunea noastra nu se opreste la casa de marcat. Sa ne dorim sa-i vedem zambind pe clientii nostri si dupa ce au cumparat de la noi, oferindu-le mereu ceva peste asteptari.
Ne-au folosit aceste lectii? Daca ne uitam la faptul ca Flanco a stabilit un record inca neegalat pana in prezent, reusind sa iasa din procedura de reorganizare in mai putin de 1 an, credem ca raspunsul este evident. Si deloc intamplator, la scurt timp dupa aceasta, Flanco a intrat din nou sub aripa unui alt antreprenor roman pur-sange, Iulian Stanciu.

Cine este Flanco astazi? Cel mai dinamic retailer electro-IT din Romania, prezent cu magazine in peste 90 de orase si detinator al unuia din cele mai importante magazine online din tara. De la fondare si pana in prezent peste 5.000.000 de familii au cumparat de la Flanco. Adica am adus zambetul pe buze unui numar mult mai mare de clienti individuali.

In toti anii scursi din 1994 pana astazi, indiferent de suisuri si coborasuri, misiunea noastra a ramas fundamental neschimbata. Am adaugat doar un alt nivel la aceasta: le facem viata mai usoara si mai frumoasa oamenilor si prin aceea ca ii calauzim prin avalansa de branduri, oferte si tehnologii sa aleaga exact ceea ce li se potriveste. Si mergem inainte neabatuti pe acest drum.
Iar ca o companie 100% romaneasca, bornele care ne ghideaza sunt valorile in care exceleaza romanii: creativitate, adaptabilitate, spirit competitiv si obisnuinta de a face multe cu putin.

Pentru ca da, Flanco este brand romanesc din 1994!