Conditii generale
Asigurare facultativa pentru daune accidentale si furt in circumstante agravante

 

1.  INFORMATII IMPORTANTE

UNIQA Asigurari S.A., in calitate de Asigurator, a incheiat un Contract de Asigurare de Grup cu FLANCO RETAIL S.A., in calitate de Intermediar neautorizat al Asiguratorului (denumit in continuare Flanco sau Intermediarul),intermediat de MARSH - Broker de Asigurare - Reasigurare S.R.L., in calitate de Broker, avand drept scop oferirea asigurarii facultative pentru daune accidentale sifurt in circumstante agravante persoanelor care cumpara un produs eligibil pentru asigurare din reteaua de magazine Flanco, sau canalele de vanzare puse la dispozitie de catre Flanco. Aceasta asigurare se incadreaza in Clasa A9, prevazuta in Anexa 1 din Legea nr. 237/2015, privind activitatea de asigurare si supravegherea asigurarilor, cu modificarile si completarile ulterioare.

Prezenta asigurare a fost special conceputa pentru a oferi protectie pentru aparatul dvs.electric asigurat si indeplineste cerintele si nevoile oricarei persoane cu resedinta permanenta in Romania care a cumparat aparatul electric asigurat de la Flanco si doreste sa il protejeze impotriva deteriorarii accidentalesi afurtului in circumstante agravante.

VA RUGAM SA PASTRATI DOCUMENTELE DE ASIGURARE IN CONDITII DE SIGURANTA! Va rugam sa pastrati acest document intr-un loc sigur, in cazul in care aveti nevoie sa-l recititi sau sa formulati o cerere de despagubire.

Va rugam sa cititi cu atentie acest document si sa va asigurati ca ati inteles in intregime ce este si ce nu este acoperit, asigurandu-va de asemenea ca sunteti de acord cu toate conditiile politei, deoarece o incalcare a unei conditii poate duce la anularea politei dvs. si la neplata cererilor de despagubire formulate. Va rugam sa contactati Broker-ul imediat, in cazul in care sesizati orice detalii incorecte.

 

2.       DETALII PRIVIND POLITA DE ASIGURARE

2.1.  Despre asigurarea dumneavoastra

Documentele aferente asigurarii va sunt puse la dispozitie la data achizitionarii aparatului electric asigurat, de catre Flanco, in baza contractului de asigurare de grup incheiat cu Asiguratorul. Aceasta asigurare se incadreaza in clasa A9 : asigurari generale.

  • Asigurator: S.C. UNIQA Asigurari S.A. cu sediul in Bucuresti, Str. Nicolae Caramfil, nr.25, parter, etj.1-5, sector 1, cod postal 014141, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J40/13092/2004, CUI 1813613, COD LEI529900EHBJY3Z379SR41 autorizata de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor prin Decizia de Autorizare nr. 8 din 23.10.2001, inmatriculata in Registrul Asiguratorilor sub nr. RA-007/2003
  • Broker: S.C. Marsh Broker de Asigurare – Reasigurare S.R.L., cu sediul in Bucuresti, Calea Floreasca nr. 169A, cladirea Floreasca Business Park, Corp A1, etaj 3, Sector 1, inregistrata la Registrul Comertului sub nr. J40/3767 din 10.05.1995, avand Codul Unic de Inregistrare RO7381700 inmatriculata in Registrul Brokerilor de Asigurare sub nr. RBK-008/10.04.2003, Telefon 0212321874, Fax 0212322102.
  • Intermediar neautorizat al Asiguratorului: FLANCO RETAIL S.A.inregistrata cu codul fiscal RO27698631 si avand numarul de inregistrare la Registrul Comertului J23/513/2012, cu sediul social in Soseaua Bucuresti Nord nr. 15 - 23, Parcul de birouri Swan, cladirea A (denumita  Windsor),etaj 3, Voluntari, judet Ilfov– Comerciant specializat in vanzarea aparatelor electrocasnice, produselor electrice si electronice in reteaua proprie de magazine, care actioneaza ca Intermediar de asigurare neautorizat, in beneficiul Asiguratorului, in acord cu prevederile art. 33 din Legea nr. 32/2000 privind activitatea si supravegherea intermediarilor in asigurari si reasigurari si care este Contractantul Politei de Asigurare de Grup.

2.2.  Perioada de acoperire

Ati achizitionat o perioada de acoperire de 12 sau 24 luni, dupa cum este specificat in certificatul de asigurare. Asigurarea intra in vigoare la ora 00:00 a datei mentionate in polita de asigurare si ramane in vigoare pentru o perioada de 12 sau 24 de luni, dupa caz, sub rezerva termenilor, conditiilor si limitarilor de mai jos.

 

3.       DEFINITII

Cuvintele si expresiile definite mai jos au aceeasi semnificatie, ori de cate ori acestea apar in textul politei.

3.1.     Accesoriiorice elemente auxiliare portabile, cum ar fi, dar fara a se limita la casete de transport, incarcatoare de baterii, seturi handsfree si truse de montare, cabluri de conectare, casti interne si externe.

3.2.     Aparat electric asigurat –telefonul mobil sau orice alt produs electric eligibil pentru asigurare cumparat de la Flanco, insotit de aceasta polita de asigurare, achizitionarea fiind dovedita cu acte de cumparare sau de schimb.

3.3.     Avarie defectiune interna sau ardere a oricarei componente a aparatului electric asigurat in timpul utilizarii normale, drept urmare a unor defecte electronice, electrice sau mecanice interne ale aparatului electric asigurat care cauzeaza oprirea brusca a functionarii acestuia si necesita reparatii imediate inainte de a putea relua functionarea normala.  Aceasta polita de asigurare nu acopera cererile de despagubire in baza garantiei furnizate de producator.

3.4.     Brokersocietate specializata in reprezentarea si asistarea clientilor in relatia cu societatile de asigurare, intermediind incheierea Contractului de Asigurare de Grup intre Asigurator si Intermediar si oferind asistenta in caz de daune aferente unor riscuri asigurate, pentru Clientii Intermediarului care au aderat la Polita de Asigurare de Grup.

3.5.     Cerere de despagubire –solicitare care va fi facuta de catre Dumneavoastra, in cazul producerii unei daune accidentale sau a furtului in circumstante agravante produsului asigurat, pentru a beneficia de drepturile si beneficiile asigurarii.

3.6.     Certificat de asigurare –documentul emis de Asiguratorprin intermediul Flanco,care confirma faptul ca sunteti beneficiarul asigurarii pentru daune accidentale si furt in circumstante agravante.

3.7.     Deteriorare accidentaladeteriorarea accidentala, brusca si neprevazuta a aparatului electric asigurat care nu este exclusa in mod expres in conformitate cu aceasta polita.

3.8.     Dvs. / Asigurat–persoana (in varsta de 18 ani sau mai mult) care a achizitionat de la Flanco aparatul electric asigurat, acoperit de prezenta polita.

3.9.     Fransiza–suma de bani care in caz de dauna va fi suportata de catre Asigurat, dupa cum urmeaza: daca produsul asigurat este o tableta/iPad, un laptop/notebook, o camera foto/video, un DVD si/sau un Smartphone, fransiza este de 10% din suma asigurata, pentru fiecare cerere de despagubire care duce la o inlocuire a produsului. Plata fransizei va fi o conditie prealabila obligatorie a platii despagubirii de catre Asigurator.

3.10.  Furtin circumstante agravante –sustragerea neautorizata a aparatului electric asigurat de catre un tert, cu intentia de a va deposeda permanent de acesta, savarsita prin folosirea amenintarilor, a violentei sau prin efractie, asa cum sunt aceste fapte descrise in Codul Penal.

3.11.  Intermediarsocietatea care a fost de acord sa intermedieze Asigurarea fata de consumatori, in schimbul unui comision, sub rezerva termenilor si conditiilor din Contractul incheiat intre acesta si Asigurator si in temeiul exceptarii prevazute de art. 33 alin. 2 din Legea nr. 32/2000 privind activitatea si supravegherea intermediarilor in asigurari si reasigurari, care il va exonera pe Flanco de obligatia de a se inregistra ca intermediar in asigurari, sub rezerva respectarii prevederilor aplicabile prevazute de Legea nr. 32/2000.

3.12.  Loc privat exterior unei cladiri – loc/spatiu, exterior unei constructii, aflat in proprietatea unei persoane (curte, gradina, terasa etc.).

3.13.  Loc public – loc/spatiu care permite accesul oricarei persoane.

3.14.  Membrii familiei –sotul/sotia, partenerul, parintii sau copiii, fratii sau surorile dvs. (toti avand varsta de 16 ani sau mai mult) care locuiesc permanent cu dvs. la adresa dvs. de domiciliu.

3.15.  Nesupravegheat –situatia in care aparatul nu se afla la indemana dvs., alta decat atunci cand acesta se afla intr-o camera incuiata, dulap incuiat, autovehicul incuiat sau alt loc inaccesibil pentru terti.

3.16.  Pierdere –lipsa de utilizare a aparatului electric acoperit asigurat ca urmare a furtului in circumstante agravante sau Deteriorarii accidentale.

3.17.  Risc acoperit –pierderea suferita de dvs. cu privire la aparatul electric asigurat si pe care Asiguratorul o va acoperi in limitele si conform prevederilor prezentei.

3.18.  Tert – oricare alta persoana in afara de Dumneavoastra sau una dintre rudele Dumneavoastra directe (predecesori/ urmasi directi) ori afini.

3.19.  Unitate de schimb reconditionata –un produs reparat, functional conform specificatiilor producatorului, cu elementele exterioare de carcasa inlocuite.

 

4.       CE ACOPERIM (sub rezerva excluderilor indicate mai jos)

4.1.  Deteriorare accidentala

 

Asiguratorul va repara sau inlocui aparatul dvs. electric asigurat daca acesta se deterioreaza accidental, cu conditia ca acesta sa fie returnat Asiguratorului.

4.2.  Furt in circumstante agravante

4.3.  Asiguratorul va inlocui aparatul dvs. electric asigurat,  cu conditia ca furtul sa fie declarat la Politie in termen de 48h.Accesorii

In cazul aprobarii de catre noi a unei cereri de despagubire cu privire la aparatul electric asigurat, vom inlocui orice accesorii furnizate in acelasi timp cu aparatul dvs si care au fost deteriorate, sau pierdute ca urmare a unui furt in circumstante agravante.

4.4.  Limite teritoriale

Aceasta asigurare acopera aparatul electric asigurat cumparat si folosit in Romania, dar acoperirea se extinde oriunde in lume, pentru cel mult 30 de zile consecutive de la parasirea Teritoriului.

4.5.  Suma asigurata

Suma asigurata individuala este egala cu pretul de achizitie al aparatului electric asigurat.

 

5.       CE NU ACOPERIM

5.1.  Fransiza

Pentru fiecare cerere de despagubire care duce la o inlocuire a produsului, veti datora o fransiza in cuantum de 10% din suma asigurata, per eveniment, doar in cazul telefoanelor mobile, tabletelor, camerelor foto/video, DVD si laptop-urilor.

5.2.  Excluderi cu privire la pierderea ca urmare a unui furt in circumstante agravante:

Nu vom aproba cererile de despagubire in cazul in care aparatul electric asigurat a fost furat si nu s-au depus demersurile necesare in vederea inregistrarii plangerii la politie.

5.3.  Excluderi generale (se aplica oricarei acoperiri furnizate prin prezenta polita) – nu vom plati:

  • pentru cererile de despagubire atunci cand aparatul electric asigurat a fost in posesia unui tert (altul decat un membru al familiei dvs.) la momentul evenimentului care a dus la formularea cererii;
  • pentru cererile de despagubire in caz de daune intentionate provocate de catre dvs. sau familia dvs.;
  • furtul sau deteriorarea cartelei SIM sau de memorie pastrate separat (decat daca aceasta insoteste o cerere de despagubire valabila pentru aparatul dvs. electric asigurat);
  • daune cosmetice ale aparatului electric asigurat care nu afecteaza functionalitatea aparatului, inclusiv murdarirea, zgarierea si indoirea acestuia;
  • orice defectiuni software sau firmware;
  • orice defectiune a consumabilelor, cum ar fi acumulatorii;
  • deteriorare sau distrugere cauzate de, favorizate de sau care decurg din: uzura sau diminuarea treptata a performantei; o lipsa de ingrijire rezonabila de catre dvs. sau familia dvs.
  • cererile de despagubire formulate ca urmare a unor evenimente precum: razboi, invazie, acte ale unor dusmani straini, ostilitati (indiferent daca este declarat razboi sau nu),razboi civil, rebeliune, revolutie, insurectie, putere militara sau lovitura de stat, revolta sau conflicte civile, activitati teroriste de orice fel;
  • cererile de despagubire rezultand din radiatii ionizante sau contaminare cu substante radioactive de la orice combustibil nuclear sau de la orice deseuri nucleare provenite din arderea combustibilului nuclear;
  • costul reparatiilor efectuate in afara Romaniei;
  • costul intretinerii de rutina;
  • orice defecte sau daune acoperite de garantia producatorului sau distribuitorului;
  • costul oricaror reparatii sau inlocuiri neautorizate de catre Broker;
  • furt in circumstante agravante nedeclarat la Politie in termen de 48h;
  • orice avarie accidentala care determina ca numarul de serie al producatorului original sa fie ilizibil sau care determina imposibilitatea de predare a produsului asigurat;
  • pierderea produsului asigurat, in cazul in care a fost lasat nesupravegheat intr-un loc public sau intr-un spatiu privat din exteriorul unei cladiri;
  • pierderea produsului asigurat lasat intr-un mijloc de transport, cu exceptia cazului in care bunul se afla intr-un compartiment inchis al respectivului mijloc de transport sau pierderea bunului aflat intr-un spatiu cu cai de acces neincuiate sau fiind incuiate nu prezinta urmele unei efractii;
  • disparitia misterioasa a produsului asigurat, fara sa se cunoasca modalitatea acesteia;
  • pierderea produsului asigurat lasat in grija si controlul unui transportator (linii aeriene, pe durata transportarii/livrarii la comanda sau posta etc.).

 

6. FORMULAREA UNEI CERERI DE DESPAGUBIRE

Proceduri de formulare a cererilor de despagubire (nerespectarea acestei proceduri poate duce la anularea cererii dvs.)

In cazul in care are loc un incident care duce la formularea unei cereri de despagubire, trebuie:

  • Sa transmiteti o notificare Broker-ului pe http://romania.marsh.com/Contacta%C5%A3ine.aspx, in termen de 7 zile lucratoare de la descoperirea incidentului, la numarul de telefon 0372777768 sau la adresa de e-mail: daune.gaiplus@marsh.com (sau, in cazul incidentelor survenite in afara Romaniei, in termen de 2 zile lucratoare de la intoarcerea in Romania). Pot fi luate in considerare circumstante exceptionale care cauzeaza o intarziere in formularea cererii dvs. in cazul in care nu exista pierderi suplimentare pentru noi.
  • Raportati furtul in circumstante agravante al aparatului dvs. electric asiguratla politie in termen de 48 de ore de la descoperirea incidentului si obtineti un numar de referinta a plangerii pentru a justifica cererea de despagubire si o copie a raportului politiei.
  • Cererea de despagubire va fi insotita de urmatoarele documente:
  • Polita de asigurare si factura aparatului electric asigurat in original;
  • Formularul de cerere trebuie completat personal, exact si conform cu realitatea si transmis prin e-mail. Cererile de despagubire inregistrate care nu contin o descriere precisa si detaliata a evenimentului generator de daune sau care au campurile obligatorii corespunzatoare incomplete nu vor fi procesate pana la clarificarea lor.
  • Introducerea unor informatii false, inexacte sau false in mod deliberat in formularul de cerere poate duce la o respingere a cererii si chiar la reclamarea serviciilor prestate si poate avea consecinte penale.
  • Asiguratul este obligat legal sa ia toate masurile necesare pentru a limita pagubele. O acoperire de asigurare existenta sau alta raspundere a unor terti trebuie utilizate primele in caz de dauna. In aceste cazuri pot fi acoperite dispozitivele care fac obiectul cererii numai daca se face dovada nesolutionarii celorlalte cereri de despagubire.
  • Raportul politiei si numarul de referinta in cazul unei cereri de despagubire pentru furt in circumstante agravante.

 

7. CONDITII SI LIMITARI

7.1.  Echipamente inlocuitoare

  • In cazul in care cererea dvs. este aprobata , vom inlocui aparatul electric asigurat cu un produs identic complet reparatsau, la discretia noastra, un produs nou cu specificatii comparabile in limita sumei asigurate.
  • Va rugam sa retineti:
  • inlocuirea aparatului electric asigurat cu un altul avand aceeasi culoare sau finisaje poate sa nu fie intotdeauna posibila.
  • in cazul in care echipamentul inlocuitor a fost eliberat si aparatul electric asigurat original a fost recuperat, aparatul electric asigurat original devine proprietatea Asiguratorului si trebuie returnat imediat catre Flanco.

7.2.  Limitarea raspunderii

  • Raspunderea Asiguratorului cu privire la orice cerere de despagubire va fi limitata la costul de inlocuire a aparatului electric asigurat care face obiectul asigurarii. Polita de asigurare va fi reziliata daca cererea de despagubire are drept rezultat inlocuirea produsului si asiguratorul nu va avea nicio obligatie de restituire a vreunei prime de asigurare.
  • Nu va exista nicio acoperire pentru orice pierdere indirecta de orice natura.

7.3.  Frauda

In cazul formularii unei cereri de despagubire frauduloase sau inselatoare sau a utilizarii unor mijloace sau dispozitive frauduloase sau inselatoare in cadrul prezentei asigurari, toate sumele platite in temeiul acesteia vor fi confiscate si polita dvs. va fi anulata.  Asiguratorulsi/sau Broker-ul vor avea dreptul de a dispune o ancheta cu privire la cererea de despagubire si de a recupera orice suma platita si cheltuielile ocazionate de orice astfel de cerere de despagubire frauduloasa sau inselatoare.  Asiguratorul si/sau Broker-ul pot de asemenea informa politia si/sau orice organ de aplicare a legii despre circumstantele unei astfel de cereri.

7.4.  Legea romana

Legea aplicabila prezentului contract este legea din Romania, iar instantele compentente sunt instantele de la domiciliul consumatorilor.

 

8. DREPTUL DE RETRAGERE DIN CONTRACT

Va puteti retrage din contractul de asigurare in termen de 14 zile de la achizitionarea aparatului electric asigurat, daca aparatul electric achizitionat este eligibil pentru retur, potrivit regulamentului Flanco disponibil in magazine sau pe site-ul Flanco la sectiunea https://www.flanco.ro/regulamente-promotii/regulament-retur-produse-in-31-de-zile, prin completarea formularului de retur disponibil in magazinele Flanco, sau prin completarea oricarei declaratii neechivoce prin care va exprimati intentia de a va retrage din contract, transmisa pe un suport durabil (cerere scrisa) si depusa la orice magazin Flanco. Prima de asigurare va va fi restituita integral, cu conditia sa nu fi fost facuta nicio cerere de despagubire.

 

9. CE PUTETI FACE DACA NU SUNTETI MULTUMIT

Daca aveti probleme cu aceasta polita, contactati mai intai Broker-ul (http://romania.marsh.com/Contacta%C5%A3ine.aspx). Pentru a rezolva problema cat mai repede, va rugam sa ne furnizati numarul politei dvs. (si numarul cererii de despagubire, daca este relevant) cu numele solicitantului/ beneficiarului asigurarii. Vom face tot posibilul pentru a rezolva orice dificultate, dar daca nu sunteti totusi multumit, puteti contacta Autoritatea de Supraveghere Financiara, la urmatoarea adresa: Splaiul Independentei nr. 15, sector 5, cod postal 050092, BucurestiFax registratura: 021.659.60.51 sau 021.659.64.36, e-mail:  office@asfromania.ro, Relatii cu publicul  0800 825 627.

Va rugam sa retineti ca orice informatii pe care le veti furniza pot fi transmise altor asiguratori, in scopul prevenirii criminalitatii. Toate informatiile furnizate de dvs. vor fi folosite de catre Asigurator si Broker si agentii si societatile afiliate acestor, alti asiguratori, organe de reglementare, organisme din industrie si organisme si agentii publice (inclusiv politia) pentru procesarea acestei polite si gestionarea cererilor de despagubire formulate in temeiul acesteia si prevenirea fraudelor.

 

10. DECLARATIE

Am citit si accept termenii si conditiile de mai sus.

                                                                           

                              

NUMELE ASIGURATULUI (in clar)     

 

                                                                                              

DATA                                                                SEMNATURA ASIGURATULUI            

 

                                                                                                            

LOCUL (ORAS)                                                 NUMAR CONTACT (telefon mobil)                   NUMAR DE SERIE (daca este disponibil)