Regulament

cu privire la oferirea serviciului ”Retur Garantat”

pentru cumparaturile din magazinele Flanco si de pe flanco.ro

 

”Retur Garantat” este un serviciu oferit in mod gratuit clientilor de Flanco Retail S.A., societate comerciala organizata potrivit legii romane, cu sediul social in Voluntari, Sos. Bucuresti Nord nr. 15-23, Parcul de birouri Swan, cladirea A (”Windsor”),etaj 3, judet Ilfov, cu numar de inregistrare fiscala RO27698631, inregistrata la Registrul Comertului sub nr. J23/513/2012.

Prin ”Retur Garantat” clientii Flanco pot returna in termen de 14 zile calendaristice produsele cumparate din magazinele din reteaua nationala Flanco si din magazinul online flanco.ro, conform conditiilor prevazute in acest regulament. Serviciul ”Retur Garantat” nu afecteaza in niciun fel dreptul la retragere prevazut de legislatia in vigoare (OUG nr. 34/2014) pentru cazul contractelor la distanta sau a contractelor in afara spatiilor comerciale.

Orice client care solicita returnarea unui produs se prezuma ca a citit in prealabil, a inteles si a acceptat prezentul regulament, in integralitatea acestuia.

 

Beneficiari

Beneficiarii serviciului ”Retur Garantat” sunt clientii Flanco, cumparatori in calitate de persoane fizice sau de persoane juridice. Prin client Flanco in acest context se intelege titularul facturii / bonului fiscal Flanco in cazul persoanelor fizice, respectiv un reprezentant al persoanei juridice titulare a facturii fiscale Flanco.

 

Modalitati de retur

Produsele pot fi returnate:

in orice magazin Flanco, prin predare personala de catre client
prin preluare de catre un curier, din locatia unde se gaseste produsul

 

Termen de retur

Returul se poate face in termen de 14 zile calendaristicede la data cumpararii produsului, in cazul achizitiei din magazin, sau de la data livarii produsului, in cazul achizitiei de pe flanco.ro. In cazul in care comanda de pe flanco.ro contine mai multe produse, termenul se socoteste de la data livrarii ultimului produs din comanda.

 

Conditii referitoare la produsul returnat

Produsul trebuie sa fie returnat in aceeasi stare in care a fost cumparat sau livrat. Este necesar ca produsul returnat sa aiba toate componentele, accesoriile si eventualele cadouri de care acesta a fost insotit la cumparare, inclusiv manuale de utilizare sau certificate de garantie.

Produsul nu trebuie sa fie protejat de parole, coduri sau mijloace biometrice de autentificare. Clientul trebuie sa se asigure in prealabil ca a sters orice setari personalizate si a dezactivat orice conturi pe care le-a definit, astfel incat produsul sa nu contina date cu caracter personal si sa poata fi adus la starea initiala (din fabricatie).

 

Produse acceptate la retur

Va fi acceptat la retur orice produs cumparat din magazin sau de pe flanco.ro, cu urmatoarele exceptii:

a) produsele vandute sigilate din motive de igiena sau protectie a sanatatii si care sunt prezentate desigilate pentru retur, indiferent daca acestea au fost sau nu utilizate dupa desigilare (rezerve periute de dinti, casti in ear);
b) produsele de ingrijire personala, care au fost desigilate si utilizate (epilatoare, aparate de ras, aparate de tuns, aparate de ingrijire corporala, periute de dinti, dusuri bucale);
c) electrocasnicele mici daca au fost utilizate si nu sunt aduse curatate pentru retur (aspiratoare, roboti bucatarie, mixere, masini de tocat, aparate de gatit, blendere, storcatoare fructe, fiare si statii de calcat, aparate de cafea);
d) electrocasnicele mari daca au fost utilizate si nu sunt aduse curatate pentru retur (aparate frigorifice, aparate de gatit, masini de spalat, uscatoare rufe, hote);
e) imprimante, multifunctionale si aparate de fax care sunt prezentate pentru retur cu cartusele sau tonerele desigilate;
f) consumabile de tipul cartuselor, tonerelor sau rezervelor care sunt prezentate desigilate pentru retur;
g) folii de protectie pentru ecrane (telefoane, tablete, eBook readere, laptop etc.) care au fost deja utilizate;
h) produse de pe care au fost dezinstalate sistemele de operare sau alte programe software existente la cumparare sau daca produsele au licente OEM activate;
i) produse marca Apple (iPhone, iPad, iPod, MacBook etc.) al caror software a fost activat dupa cumparare;
j) inregistrari audio, inregistrari video si licente software care au fost vandute sigilate si care se prezinta desigilate pentru retur;
k) pachete care contin console si jocuri, daca jocurile au fost desigilate;
l) continut sau acces la continut digital care nu este livrat pe un suport material si care a fost accesat si folosit;
m) furnizarea de servicii, dupa prestarea lor integrala sau dupa intrarea lor in vigoare (de exemplu: transport, instalare, intretinere, livrare preferentiala, asigurare produs etc.); in cazul returului unui produs care are asociat serviciul Garantie Extinsa se accepta si returnarea Garantiei Extinse, cu conditia ca aceasta sa nu fi fost utilizata pana in momentul returului;
n) biletele la concerte si spectacole oferite de iabilet.ro. Acestea se returneaza direct catre iabilet.ro, potrivit regulilor prevazute la https://www.iabilet.ro;
o) daca au fost achizitionate mai multe produse din acelasi model, se accepta retur doar daca unul singur a fost desigilat sau dezambalat;
p) in cazul mai multor produse achizitionate printr-un credit, nu se va putea face returul unui singur produs, ci doar un retur integral, al tuturor produselor.

Important de retinut! Produsele asupra carora au fost efectuate interventii neautorizate, cele care prezinta urme de uzura sau de folosire excesiva, zgarieturi, ciobituri, lovituri, socuri mecanice sau electrice, produsele carora le lipsesc componente sau accesorii vor fi acceptate la retur doar cu diminuarea valorii initiale din momentul cumpararii, in conformitate cu prevederile OUG nr. 34 din 2014.

 

Procedura retur

1. Produs cumparat din magazin:

Clientul trebuie sa se prezinte personal cu produsul in magazin, cu toate componentele, accesoriile si eventualele cadouri de care acesta a fost insotit, inclusiv manuale si certificate de garantie. Este obligatoriu ca produsul returnat sa fie insotit de factura / bon fiscal si de dovada platii.

In cazul in care clientul solicita returnarea produsului prin curier, trebuie sa se prezinte personal in magazin, cu factura / bonul fiscal si dovada platii, pentru initierea procedurii de retur. Finalizarea procesului de retur se va face dupa receptionarea de catre magazin a produsului returnat.

 

2. Produs cumparat de pe flanco.ro:

Clientul trebuie sa inregistreze o cerere de retur, disponibila direct din contul Flanco la sectiunea ”Retururile mele”. In cererea de retur din contul Flanco clientul poate alege:

• sa faca returul intr-un magazin Flanco

sau

• sa solicite un curier care sa ridice produsul din locatia unde se afla acesta

si

• sa opteze pentru una din modalitatile disponibile de rambursare a banilor

 

Evaluare produs returnat

Dupa receptia oricarui retur, Flanco va face o evaluare a starii produsului, inclusiv in ceea ce priveste componentele si accesoriile acestuia.

Evaluarea produsului returnat personal de client in magazin se face pe loc, iar in cazul preluarii returului prin curier, dupa ce produsul ajunge in magazin sau in depozitul Flanco, dupa caz.

In ambele situatii, Flanco va comunica clientului rezultatul evaluarii astfel:

• prin consultantul de vanzari, pe loc, in cazul returului in magazin;
• prin intermediul serviciului Asistenta Clienti, dupa receptionarea produsului in magazin sau in depozitul Flanco, in cazul returului prin curier.

Flanco va emite o factura de stornare cu valoarea rezultata in urma evaluarii si va rambursa clientului suma respectiva de bani.

 

Modalitati de rambursare a sumei aferente returului

Suma aferenta returului, care figureaza in factura fiscala de stornare, ii va fi rambursata clientului:

• in numerar, atunci cand clientul face returul in magazin si a platit initial in numerar, in limita plafonului maximal stabilit prin lege;
• prin transfer in cont bancar, atunci cand clientul a platit prin ordin de plata, prin iTransfer, prin tichete cadou sau in numerar, la livrare, dar returul se face prin curier; tot prin transfer bancar se va face plata si in cazul unui retur in magazin cu o valoare ce depaseste plafonul maximal pentru platile in numerar;
• prin rambursare automata in contul de card, atunci cand clientul a platit prin card de debit sau card de credit;
• prin anularea tranzactiei, atunci cand clientul a platit prin credit obtinut in magazin sau online pe flanco.ro
• prin card cadou Flanco (in format fizic sau electronic) cu valabilitate 365 zile la cumparaturi pe flanco.ro si in toate magazinele Flanco

Prin exceptie, rambursarea se poate face doar prin transfer in cont bancar in urmatoarele situatii:

• in cazul produselor cumparate de pe flanco.ro ce au mentiunea ”in stoc – exclusiv online”, indiferent daca returul se face in magazin sau prin curier;
• in cazul in care clientul este persoana juridica si a platit initial pentru produsul returnat prin orice alta metoda de plata in afara de card bancar (caz in care va fi rambursat automat contul de card).

In situatia returului in magazin, daca clientului opteaza pentru inlocuirea produsului returnat cu un alt produs disponibil la vanzare, clientului i se va rambursa doar diferenta dintre valoarea returului si pretul noului produs (sau, dupa caz, va achita diferenta de bani).

 

Termen de plata suma aferenta retur

Suma aferenta returului va fi platita de Flanco in termen de cel mult 14 zile de la momentul cand clientul s-a prezentat la magazin in vederea returnarii unui produs, respectiv de la introducerea cererii de retur in contul Flanco. Termenul se poate prelungi daca produsul a fost returnat prin curier si nu a ajuns in magazinul sau in depozitul Flanco.

In cazul rambursului in numerar pot exista situatii in care magazinul sa nu poata face plata pe loc, fiind necesara o programare pentru plata la o data ulterioara celei la care clientul a returnat produsul. In aceasta situatie, in functie si de momentul la care Flanco a intrat efectiv in posesia produsului returnat, este posibil ca termenul mentionat sa fie depasit.